Sendo como é un xénero de
culto, contando mesmo con fanáticos
seareiros, a ciencia ficción ten en nómina certos produtos que, para alén do
radical amor dos frikis, marcaron fitos na historia cultural de Occidente. A
deshumanización e as consecuencias dun capitalismo despiadado alicerzaron, por
exemplo, lúcidas reflexións de celuloide, ademais de magníficas producións
visuais, en fitas memorables como Metrópolis,
de Fritz Lang (1927), ou Soylent Green
, de Richard Fleischer (1973). Pero teño para min que, de cantas tramas
futuristas ten urdido a bizarra psicoloxía de guionistas e directores, poucas calaron
tan fondo como Blade Runner, obra
mestra de Ridley Scott, que Harrison Ford e Sean Young protagonizaron en 1982,
con inesquecible banda sonora de Vangelis. Dou fe de que coñezo un tipo que
sabe os diálogos completos de memoria, o que, polo demais, converte a
experiencia de compartir con el o visionado da peli nun exercicio de
resistencia ao asasinato.
Nunca, creo eu, o cine quintaesenciou, con tan sutil e incisiva metáfora, unha cuestión que
palpita dende a cerna de máquinas cada vez máis sofisticadas e perfectas,
formulada pola ciencia con renovados puntos de vista, que, en última instancia,
conducen aos estratos da lucubración metafísica. Se as máquinas son ou non
intelixentes é, simplemente, un asunto de definición de intelixencia e de
relación das accións, non con instrucións
prefixadas (o que semella propio das máquinas) senón co libre albedrío de
decidir, aínda sabendo que se decide mal (o que semella propio dos humanos).
Nexus 6, o loiro robot de Blade Runner,
é unha réplica de nós tan perfecta que contrae o máis fulcral medo dos seres
humanos: o medo á morte. Tal vez o erro da Tyrell Co., responsable da
fabricación dos pellejudos, estivo en
implantar recordos nas cibernéticas
mentes dos Nexus. Centos, milleiros de guasaps, mensaxes, fotos e chamadas
perdidas: eis as lembranzas dos móbiles, unha memoria dixital que a nosa propia
memoria se encarga de dotar de alma. Cada vez que me eu
me declarei a una rapaza, tremaba como unha folla ao vento. Gústasme, Queres saír comigo?, Non podo deixar de pensar en ti, Estou feito un lío pola túa culpa eran fórmulas coaligadas á
servidume do cara a cara, ao terror ás
calabazas e a o engado impagable da súa cercanía, do seu arrecendo. Hoxe, polo
visto, o asunto acostuma arranxarse cun guasap do tipo: Me pones. Non falta moito, creo, para comezarmos a
sentir saudade de nós mesmos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario