Comercio de proximidade
Élle ben triste, ho, pero se algo caracteriza
o mundo de hoxe é a impersonalidade e a distancia. Impersonalidade porque somos
como autómatas que fan o mesmo, visten o mesmo, comen o mesmo, mercan o mesmo…
ao ditado das modas, da tele, do trending
topic que toque, da época do ano. Había que salvar o Nadal; xa non se puido salvar
o entroido e veremos de salvar a
Semana Santa ou, cando menos, o verán. Que é salvar? Salvar é consumir: beber,
comer, facer o burro e viaxar como años, é dicir, como turistas (porque viaxar é
un concepto prostituído polo low cost
e as axencias do ramo). Distancia porque, acomodados a xestionar o mundo dende
o móbil ou o portátil, non fai falta nin abrir a boca para conseguir o que un
queira. Só pulsar co matapiollos ou facer clic co rato. Nos últimos meses, na
urbanización onde vivo menudean de xeito extraordinario furgallas de transporte
repartindo polas casas paquetaría diversa, nomeadamente procedente do monstro
que representa o máximo de impersonalidade e distancia. Si, acertou vostede:
Amazon. Pida o que se lle ocorra, que Amazon llo sirve en menos de vintecatro
horas. Voltemos ao poeta: cualquiera tiempo pasado fue mejor. Mellor? Hom, o que se di mellor
é moito dicir, pero máis, digamos, auténtico, máis cargado de matices, máis
rico de sensacións, máis humano, creo
que si. Unha boa consecuencia do rollo este dos confinamentos e perimetraxes é o
retorno ao que agora os medios chaman comercio
de proximidade, que é como unha taxonomía científica para definir as tendas
de toda a vida. No meu caso, as tendas da miña vila acubíllanse nos recantos
máis entrañables da memoria dun neno de pelo roxo. As tendas adoitaban denominarse precedidas
polo artigo la (daquela o galego
urbano era aínda un espellismo) e un xenitivo co nome, alcume ou apelido do
propietario: la de Durán, la de Prieto, la de Laureano, la de Rosarito, la de
Diego, talvez por elipse de tienda:
la (tienda) de Durán, etc. La de Durán, por exemplo, era un ultramarinos (que fermoso nome!) que, na
miña visión infantil, transcendía a espazo máxico. O robusto mostrador de
madeira co mesado de mármore, tras do cal dúas irmás de cabelo como a prata,
unha máis alta ca a outra, atendían coa dozura e familiaridade do trato cotián
aos clientes. Lembro que facían as contas anotando as cifras cun lápis no
propio mármore do mostrador. Contra a parede apoiábanse os enormes cestos de
arenques afumados e sacos abertos cos más diversos xéneros: fariña, fabas,
lentellas, garavanzos… La de Durán
era unha miscelánea inesquecible de arrecendos e aromas: ulía a canela e
pementón, a xabrón de taco e caramelos, a bacallau e viño de alimento.Amazon soa a asepsia e anonimato, evoca algo
inmenso e líquido, intocable, global, unha sorte de frío robot ou xenio
hiperteconolóxico da lámpada. Pola contra Librería-Papelería La Artística,
Curtidos Pérez, Bar Pepe ou la de Durán
son nomes de estruturas humanas que ordenan, ordenaban, o mundo doutro xeito.
No hay comentarios:
Publicar un comentario