Estímase que
un ser humano contemporáneo occidental recibe nun día máis impactos
comunicativos que un ser humano medieval en toda a súa existencia. Hai anos,
contemplando extasiado os fermosísimos capiteis dunha igrexa na Liébana,
pensei: «Para o pobre servo liebanego,
estes capiteis, cando asistía aos oficios no século XIII ou XIV, eran talvez o
único obxecto nobre que ollaría en toda a vida, para alén do seu mísero
enxoval; o único obxecto, asombroso na súa filigrana, alegórico na súa sinxela
significación, que transcendería unha cotidianeidade marcada pola fame, a superstición,
o medo e a enfermidade». Hoxe, compracentes usuarios do estado do benestar, non
comer porque se pon un malo da cabeciña (e non porque lle falte o pan, o que
foi común en toda a historia da humanidade) é o testemuño evidente dunha
sociedade enferma de consumo e hiperabundancia. O complemento paradigmático desta sociedade é unha tecnoloxía de fábula, responsable da
hipertrofia informativa e de vivirmos adheridos a un cacharro que, menos
pagarnos a hipoteca, fai de todo: ten música a dar co pé, pelis, e-mail, grava e envía
mensaxes de voz, vídeos e fotos a unha persoa ou a unha comunidade de persoas,
o que implica, por vía directa, que, a) unha empanada de xoubas que alguén vén
de tirar do forno sexa un acontecemento histórico e moi celebrado para esa
comunidade de persoas, e b) non se saiba moi ben se o cacharro de marras é
un apéndice noso ou nós un apéndice do cacharro.
Tempos houbo,
ben próximos, en que as cousas eran moi distintas. Comunicar cun amigo, poñamos por caso, chamado Secundino e
residente en Baños de Molgas supoñía pedir unha «conferencia» (hoxe as aspas
son obrigadas) a unha señorita de voz nasal que, con acento de Segovia,
adoitaba preguntar: Eso es Orense, ¿no? e tamén ¿Es
a cobro revertido? Aclarada a localización da fermosa vila balnearia e o financiamento da conexión,
cando finalmente tiñamos a Secundino al aparato, daba comezo un
proceso comunicativo polo xeral traumático e caracterizado por permanentes
interferencias eléctricas, ruídos, chasquidos e estralos, que obrigaban a
vociferar preguntando media ducia de veces a Secundino se nos oía: ¿Oes, Secundino? ¿Secundino, óesme? Secundiiiiinoooooo!!
Cando Secundino nos confirmaba o establecemento de tan penosa canle para a
conversa (é dicir, que si, que nos oía), proseguía a vociferación, de xeito que
para transmitirlle a Secundino algo tan complexo como que chegabamos a Baños de
Molgas o xoves no Castromil das seis, un remataba enronquecendo e maldicindo da
nai que abatanou a Telefónica. Hoxe, para o mesmo, teriamos 31 guasaps de Secundino e 29 nosos. Eu, xa postos, case prefería enronquecer.
1 comentario:
Habería outra diferenza importante tamén, que daquela Secundino entre ruídos e berros nos prestaba toda a súa atención mentres que agora non pasamos de ser a súa cuarta xanela con circuliño verde que mira atrapallado mentres sobe no coche.
Encantoume, non sei se se nota.
Saúdos.
Publicar un comentario