De cando en vez, nunha sociedade mediática como a nosa, é dable detectar situacións de auténtica obsesión
social. E, por moito que actualmente o peso dos mass media disparen tales obsesións a unha escala patolóxica, non
semella un fenómeno novo. Xa en 1830, o escritor alemán Ludwig Börne escribía: «Uns botánme en cara ser
xudeu; outros perdónanmo; un terceiro mesmo me eloxia; pero non hai ninguén que
non pense no asunto. Todo o mundo está enfeitizado polo círculo máxico dos
xudeus e non hai xeito de saír del».
Dun tempo a esta parte en cafés
matutinos, xantares de empresa, charlas de tanatorio, tés de domingo e timbas
de tute subastado resulta imposible tratar a nosa maltreita actualidade
política sen evocar a primeira persoa plural do presente indicativo do verbo poder, vocábulo que automaticamente
excita as emocións máis encontradas: nuns, a desconfianza; noutros, a
esperanza; neste, o desprezo; nese, a máis xurdia adhesión, naqueloutro, a
indignación… Pero, como no caso do literato xudeu-alemán, todo o mundo, por
unha ou outra razón, vive subxugado ao feitizo dun tipo con coleta, que, provisto dunha artillaría oratoria sen
precedente, se colou nas nosas vidas de xeito tan inesperado como contundente.
Ata a irrupción deste señor, había
en España unha pax augusta, que, malia
con inevitables sustos e turbulencias, insuflaba na vida política unha certa nonchalance, derivada dunha
tranquilizadora alternancia: esquerda-dereita, socialdemocracia-liberalismo… Por
riba de etiquetas e matices que, se imos ao caso, veñen pouco a conto, Pepé e Pesoe vivían nunha arcadia de agora
eu-agora ti, sen contaren con máis inimigo que puidera alterar a cabeza da
liga nin atoldar o horizonte. Pero, como lebre saltarina, nun repente, a pole da política patria e as portadas de
informativos, debates e outras catacumbas aparecen ocupadas por apelidos
montaraces (Herrejón, Monedero) e outros de sabucho familiarmente compostelán (Bescansa),
achegando os amores do líder coa lideresa doutra formación de progres unha
bonita nota romántica, na que se intúen designios políticos trazados entre
sabas e intercambio de fluídos.
A figura do salvador que, ao conxuro
da pureza, destila o arcano místico para transmutar a mentira en rectitude, a
postración en ventura e a náusea en sorriso é tan vella como o mundo. De todo canto
mesías ten producido a historia (e o catálogo, dende o fillo dun carpinteiro arameo ata certo cabo
austríaco, dá para aburrir), atérranme as consecuencias dun don que lles é
característico: o seu convencemento.
No hay comentarios:
Publicar un comentario