Perante a
tenacidade dos datos, afirman os sociólogos que en Occidente, dos últimos
cincuenta para acó anos ninguén cre xa no matrimonio e que todo o mundo casa,
no fondo, cunha mentalidade divorcista. O humorista José Mota clávao nun sketch que amosa a un fulano fardado de
novio no altar, quen, tras a consabida pregunta do cura acerca de se quere a
mengana por esposa, di: «Si,
quiero», e tras un anaco, «y,
si eso, luego ya yo… , pues, ya lo vamos viendo».
Resulta que
no primeiro trimestre de 2015 houbo en España 34.883 nulidades, separacións ou
divorcios, é dicir, agárrase, 387 parellas desfeitas por día. Atribuír este
crecemento imparable á crise é tentador, claro, pois (deixando de lado que non
hai mal actual que non se apoña á crise) é boa verdade que cando os cartos non
entran pola porta, o amor sae pola fiestra. Pero eu, que non paro de darlle á
cabeciña, intúo motivos máis fondos, que relaciono con fenómenos
contraditorios. Casar non é, ao cabo, máis ca un rito de paso, como o primeiro afeitado,
en orixe orientado a unha das misións máis transcendentes, cal é a perpetuación
da especie. Ora ben, como vivimos nunha sociedade de gilipollas, casar converteuse
na quintaesencia dunha felicidade en tetrabrik,
unha especie de película de serie b titulada o dìa máis feliz da miña vida, que, consonte a convención, debe dar
comezo na voda, un botellón de luxo ao que se accede previo ingreso na conta
corrente dos contraentes dun pastón, que, por regra xeral, nos trinca as
vacacións ou o arranxo do garaxe. A
falsidade que se agocha en todas as memeces que hoxe se estilan para o caso
(pancarta informativa do evento colgada nunha ponte da estrada cunha mensaxe de
vulgaridade insuperable; vídeo musical dos novios; karaoke; disco móbil; «confesionario»…) ten o
seu paradoxal correlato en que, en sete de cada dez casos, cando a parella se
separa é probable que aínda estean pagando o crédito da lúa de mel en Budapest,
que vén moito.
O propio dunha sociedade analxésica, na que o esforzo, o compromiso e a honesta resistencia fronte á adversidade sofren desterro é que se tire a toalla á primeira de cambio. A fin de contas, atopar espazos comúns de entendemento, unha vez se esvae a paixón de cando aínda non hai costumes, é un labor de certo sacrificio, iso tan complexo, difícil e humildemente sublime, que chamamos convivencia. Tampouco é para tanto. O matrimonio é como as mascotas: moi lindas mentres non se descobre que fan caca e pis.
O propio dunha sociedade analxésica, na que o esforzo, o compromiso e a honesta resistencia fronte á adversidade sofren desterro é que se tire a toalla á primeira de cambio. A fin de contas, atopar espazos comúns de entendemento, unha vez se esvae a paixón de cando aínda non hai costumes, é un labor de certo sacrificio, iso tan complexo, difícil e humildemente sublime, que chamamos convivencia. Tampouco é para tanto. O matrimonio é como as mascotas: moi lindas mentres non se descobre que fan caca e pis.
No hay comentarios:
Publicar un comentario