Penso que o eclecticismo como norma
de conduta é algo certamente frutífero. Ferrarse en gustos monolíticos e rexeitar novas experiencias a prol do que reputamos como unha opción
perante a cal todo o demais non debera nin ter dereito á existencia resulta ser,
moitas veces, camiño certo ao fundamentalismo ou a intolerancia. En punto á
música, estes fragmentos galácticos en tantas ocasións consagrados á melomanía
militante do seu propietario, teñen proporcionado terra sementada á polémica e,
sempre dentro da cordialidade non exenta de fina retranca, ao intercambio de
puntos de vista, por veces radicalmente afastados (o cal, lonxe de ser malo é
extremadamente proveitoso e enriquecedor). Penso, por outra parte, que calquera
manifestación da actividade humana pode ser inclasificable por dous motivos: un
bo e outro malo. Aquel Rodolfo Chiquilicuatre, de infame recordación, que nos
representou en Eurovisión―mostra
prístina dun país onde de cada dez decisións importantes, nove as adopta un mamarracho―, era algo a todas luces
inclasificable, pois, de todo o conxunto, resultaba difícil en extremo decidir
que era o peor. En révanche, o meu
eclecticismo levoume estes días a recuperar unha obra musical que durmía dende
hai tempo un stand-by motivado pola preponderancia conxuntural doutros gustos,
doutras opcións, acaso doutras necesidades estéticas en relación con estados
emocionais concretos. Unha obra musical, en efecto, inclasificable, pois, de
todo o conxunto, resúltame en extremo difícil decidir que é o mellor. Relacionar
os nomes de Ry Cooder, Wim Wenders, Björk, Peter Gabriel, Bono ou Brian Eno co
dun trompetista e compositor nado en Memphis en 1937, pode ir proporcionando elementos para unha composición de
lugar. O propio Jon Hassell refírese á súa música como a mysterious, unique
hybrid of musics that unfolds between the polarities of ancient and digital,
composed and improvised, Eastern and Western. O conxunto
de 13 temas que compoñen Dressing forPleasure, que Hassell gravou en 1994 co seu grupo Bluescreen (Pete
Scaturro, Brain, Joe Gore e Blk Lion) representa un inclasificable crisol onde
conviven en caótica harmonía elementos acústicos da vida cotiá (claxons, máquinas,
conversas telefónicas) con cameos sonoros case cinematográficos, píldoras étnicas, asonancias obsesivas, monótonas reiteracións e
inquietantes melodías arroupadas por bases rítmicas (baixo e percusión) que,
por veces, permiten seguir a xenealoxía musical dun intérprete tan fascinante
como Hassell: Coltrane e Miles Davis, o jazz-rock e a Mahavisnu, ou o
eclectisimo boreal do selo ECM (con quen, por certo, Hassell gravou en 1984 Power Spot) supuran en cada unha das composicións,
compoñendo, sen embargo, un produto culto e personalísimo, inequívoco, dunha
orixinalidade exclusiva. Os números G-Spot,
que abre o disco, Villa Narco ou Sex Goddess resultan especialmente
significativos dunha factura musical de engaiolante sofisticación,
a obra dun músico tan exquisito e ecléctico que, como adoita ocorrer ás inmensas minorías, só descobren
tipos tan rariños coma min.
No hay comentarios:
Publicar un comentario