4.6.17

Operación triunfo



Non sei a vostede, pero a min unha das cousas que máis difícil se me fai soportar desta nosa sociedade, falsamente atractiva como os seos de silicona, é o cansativa que resulta, un cansazo derivado da súa infinita capacidade de machacarnos con propostas que, por aburridas, xa nin consideramos ou, máis ben, considerabamos esquecidas e enterradas baixo toneladas de terra. A publicidade das coleccións en fascículos en outono, das barbacoas e bikinis en maio ou o anuncio da lotaría de Nadal son as inevitables mouteiras que sinalan o paso do tempo e o ritmo das estacións, ao igual que a caída da folla, a volta das andoriñas ou a curtidade dos días. Pero, no entanto estas manifestacións naturais teñen mesmo o seu aquel de poético, as suxestións da tele resultan noxentas pola súa reiteración ata a náusea, trala que, naturalmente, só hai gana de quitarnos os cartos. 
Deitado a outra noite na alcoba dun hotel e ollando con desgana a tele, con esa nonchalance propia do insomnio anticipado e as festas sopresa, a caixa tonta puxo a contribución a miña capacidade de asombro ao anunciar, nun spot no que todo son fastuosas expectativas, unha nova edición de ¡Operación Triunfo!, explicitando que o casting para o eventual paso de algún cidadán/cidadá galego/a ao universo do glamur e os ouropeis da fama terá lugar en data próxima na cidade de Compostela. 
Sinceramente pensei que o rollo este da operación de marras estaba, en efecto, morto e enterrado, tras o recente e patético revival da edición orixinal, no que, para alén de toda dúbida, se evidenciou que o pretendido triunfo se circunscribiu a un individuo de rizos e sotaque sureño, de certo éxito en América latina, e cuxa suposta relación erótico-sentimental con outra concursante, baixiña ela, semella preocupar moito ao país. Pero isto é o de menos. Danzade, danzade, malditos, como na película.  O caso é seguir facendo diñeiro a base de explotar o convencemento entre os máis novos de que o éxito na vida se vende empaquetado e só hai que ter a sorte de atopar o paquete. Mediando os anos setenta do pasado século, Sting levaba as casetes das súas maquetas nunha bolsa de deportes e os vendía, porta a porta, polas casas. Pero de pouco importan hoxe a dimensión do esforzo e a forza da convicción no que un fai. Creo que, como xeración, temos sobrevalorado iso que chamamos educar en valores. Como pai e cidadán, poño ao ceo por testemuña de que levo anos intentándoo, tal vez como vostede, pero, recoiro, nolo poñen ben difícil.

No hay comentarios: