En certo
colexio público, tres nenos xogaron unha mala pasada a outro facéndolle crer,
na hora do xantar no comedor do centro, que estaba papando unha milanesa de
polo cando, en realidade, era de porco, pois, co conto do empanado, a carne ía
disimulada. A cousa, claro, non tería máis transcendencia se non fora porque a
vítima da brincadeira é musulmán. Como é lóxico, e por demais esperable dun
funcionamento social afeito ao esquema semiautomático ‘estímulo-resposta’, no
colexio armouse o lío padre, no que, supoño eu, sería bastante complicado
deslindar a trastada irreflexiva de tres calaveras
de dez anos e as consecuencias, matices ou lecturas eventualmente xenófobas ou
racistas, tan delicadas nunha sociedade mestiza como a nosa. A min,
persoalmente, que teño certo tendencia a desmarcarme no que podo da matraca
politicamente correcta (malia que logo me poñan de verán), a chuscada dos
cativos, preguntando ao seu colega se o polo estaba bo, semelloume merecente da
mellor portada de Charlie Hebdo, dito
co respecto que profesa a todas as relixións este menda, que non cre en
ningunha. En fin.
Neste asunto
das cada vez máis abundantes e intensas fobias ao distinto (xenofobia, homofobia) eu creo que interveñen varios
factores máis ou menos evidentes (o fanatismo, inmobilismo e rixidez inherente a todo credo e/ou ideoloxía, a
larvada agresividade que sae á supercificie coa discrepancia, a rendibilidade que
os medios tiran destes asuntos… )
pero, sobre todo, unha marcada inclinación colectiva a tomármonos todo
demasiado a serio, proporcionando a situacións dignas de menor vitola unha importancia
desmedida e atopando pantasmas onde non os hai. Dixo Sartre que o inferno son os
outros. Por que non o ceo? Teño para min que o fondo de sublime escepticismo de
que facemos gala os galegos, iso tan engaiolante e indefinible que chamamos retranca, é un antídoto infalible para
ese rico catálogo de noxos e xenreiras cara ao distinto, que si se manifestan con
crueza noutras latitudes.
Un amigo meu, posuidor dun can de raza carísimo,
paseaba co chucho por unha aldea do Courel. Parou a botar un párrafo cun pastor
que por alí andaba cunhas cabuxas, e preguntado por este, díxolle que saíra a
pasear o can. O fulano, sorrindo, espetoulle: «Bueno. Aquí os cans pasean solos».
A isto me refiro.
No hay comentarios:
Publicar un comentario