O concepto do 'politicamente correcto', dun ou outro xeito,
existiu sempre. Séneca, que era un fulano moi sensible e culto, cría que un
cristiano ardendo nunha pira, en xusto castigo ir por aí promocionando o
extravagante ideario dun tal Xesús de nación aramea, era politicamente
correcto. Enviar, sen máis caralladas, un aristo
á guillotina na Francia do Terror era
o politicamente correcto. Politicamente correcto era irmos os nenos da miña
quinta ao catecismo e o Sagrado Corazón de casa en casa nunha caixiña de
madeira cunha fiestra e una veliña acesa era, en tempos en que España fedía a
mexo seco, o politicamente correcto. O politicamente correcto define aquilo
contra o que todo iconoclasta ou chalao (e é de notar que as lindes históricas
entre os iconoclastas e os chalaos nunca fican claras) se rebela, cuspindo o
seu desprezo ao que a maioría estima valioso. As estrofas daquela marabillosa
peza de Brassens-Ibáñez intitulada La
mala reputación constitúen o himno de quen quere vivir fóra do rabaño, decálogo
de todo rebelde contra o instituído e reverenciado.
Hoxe, o politicamente correcto, como tantas outras cousas
desta sociedade analxésica, hipercomunicada e artificiosa, transita polos
derroteiros da parvada conxénita, que, por veces, conducen a excesos grotescos.
Escoitei eu hai ben pouco á certa concelleira afirmar que «é de sabios e sabias
rectificar». Sen comentarios.
Contra a mitomanía, veciña do pensamento único, eu creo que
proverse dunha dose de irreverencia é, dentro do respecto ás persoas, un
profiláctico bárbaro contra a uniformidade social, causante, como as camisas de
Mao, de farto dano á intelixencia. Atopo estes días páxinas sorprendentes do
escritor arousán Julio Camba, raro e de brillante pluma, nunha excelente edición de textos do autor sobre Galicia. De Montero Ríos, tan unanimente celebrado nos
últimos tempos, cría don Julio que «todas sus artes de
abogado y de político son las artes del labriego: la malicia, la desconfianza,
la intriga. Montero Ríos no es filósofo, ni grandilocuente, ni tiene ninguna
visión grande de las cosas». Do intento dun galego culto, en tempos de Camba en
fase embrionaria e experimental, pensaba don Julio que «no creo que haya un idioma gallego distinto
del castellano. Lo que sí creo es que se podría inventar pero a la vuelta de
cincuenta años este idioma gallego llegaría, lógica y fatalmente, a confundirse con el idioma
castellano».
Mimá! Con estas ideas, hoxe o Sr. Camba había andar con escolta…
Mimá! Con estas ideas, hoxe o Sr. Camba había andar con escolta…
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