Sobre a base do adxectivo alcoholic, a lingua inglesa creou workaholic, que podemos dar no noso
romance como traballólico e vale
‘adicto ao traballo’. Que o palabro de marras teña nacido no circuíto sociocultural
anglosaxón non ten nada de particular, pois é aí onde se ten desenvolvido, para
envexa pailana dos países da segunda división, a idea de que o lecer é propio
de lacazáns e tomar ferias unha lacra ignominiosa e signo inequívoco do inútil.
Poucas obras do humano pensamento como A
ética protestante e o espírito do capitalismo (1905), de Max Weber, expresan
con tanta elocuencia a íntima relación entre a idea luterana da entrega ao
traballo e o éxito dos países desa confesión no liderado do mundo contemporáneo,
un liderado que adquire a súa máxima e máis perversa expresión no acrónimo WASP
(White Anglosaxon Protestant). Moritz
Erhardt, de 21 anos, afouto mozo de orixe alemán formado en Michigan e bolseiro
en Londres do Bank of America Merrill Lynch, era, sen dúbida, un paradigmático
WASP. Digo era porque, hai dez días, e despois de currar arreo durante máis de
72 horas por esixencias dos obxectivos que lle marcaba a súa empresa, o seu
corpo e o seu cerebro, desenganados e aborrecidos dun ser humano que lles deu
tan mal trato, dixeron basta, ata aquí chegamos, meu, e simplemente se
desligaron para sempre. Eu creo que os corpos e os cerebros dos seres humanos
que habitamos máis ao sur das frías latitudes nórdicas reciben dos seus
propietarios mellor pago. A sesta, o pasmoneo, as pontes de fin de semana, as
cañitas de media tarde e as eternas tertulias en horario laboral para arranxar
o mundo, lonxe de representar unha vergonza incomprensible a ollos dun
estresado executivo de Manhattan, constitúen, ademais de exercicios
extremadamente saudables, un patrimonio inapreciable, xustamente admirado por
propios e estraños, pois son os mesmos cidadáns boreais e loiros que sorrín
perdonando o vida ao pobrecito español os que logo arrasan con chiringuitos,
praias, hoteis e discotecas ibéricas en dous meses de estío, antes de
retornaren ao durísimo réxime laboral que lles impón dirixir o mundo. De por
parte, como curioso impertinente e disciplinado observador das cousas humanas,
fago votos porque a patoloxía coñecida como o mal da cereixa (xa saben, «eu
quero traballar pero o corpo non me deixa»), unha enfermidade paradoxalmente recomendable, non
se dilúa na tontuna sistemática de crer que todo o que vén de América ou a
pérfida Albión é o mellor. Vale, salvemos o cine, os Beatles e o rock’n’roll.
1 comentario:
O do becario non é un tema de mentalidade protestante/calvinista, é explotación laboral.
Sobre o de non vivir para traballar, unha cousa é non ser traballólico e outra ser jaranólico.
Publicar un comentario