Unha enquisa recentemente publicada por un medio nacional
reflicte que o 54% dos españois pensan que España non é un país serio, é dicir,
responsable e de fiar. A enquisa atribúe tan decepcionante percepción á «cada
vez máis insoportable constatación de que boa parte das nosas institucións e
figuras públicas non están sabendo estar á altura que a nosa sociedade merece».
Ben sei o que son as enquisas e o comprometido que resulta establecer relacións
de causa-efecto en magnitudes sociais. Por outra banda, como fillo da
transición entre os rigores dunha ditadura e o bálsamo da democracia, aprendín
a facer bandeira da tolerancia e motor vital da liberalidade de criterio. Por iso
mismo, tendo a rexeitar o argumento, no fondo reaccionario, de que, como
cantaba o vate, calquera tempo pasado foi mellor e, en consecuencia, imos
permanentemente a peor. Pero o certo é que o momento actual semella sancionar
con creces as verbas do poeta. Hai unhas semanas, en ocasión de certa xornada
profesional na Vila e Corte, oín un afamado escritor referirse á baixeza da nosa sociedade, abranguendo no
substantivo os aspectos morais e intelectuais da mesma. E, contra o criterio da
enquisa amentada, non teño eu claro que desa baixeza e falta de confianza sexan
os nosos políticos os únicos responsables. Os males dunha sociedade xéranse,
estimúlanse, conséntense, espállanse e, finalmente, establécense en procesos
nos que toda a sociedade, xa por comisión, xa por omisión, é partícipe. Alguén
lembrábame ao respecto as palabras dun xornalista, segundo as cales, a partir
dun momento dado, en España as cousas deixaron de facerse segundo o criterio de
«por que» para pasar a facerse seguindo o criterio de «por que non». Hai uns días,
asistín na praza pública de certa vila mariñeira a unha sorte de festa de
disfraces na que, perante un milleiro de cidadáns unha especie de
dj-presentador subido a un escenario organizou un concurso: os participantes,
tamén subidos ao escenario, disfrazados e con claros síntomas os máis deles de
intoxicación etílica, gañaban 100 euros
se eran quen de «morrear» (literalmente) coa súa parella (segundo tres grupos:
hetero, gay masculino e gay feminino) durante os minutos dunha canción. Pode
imaxinarse o espectáculo subseguinte, para universal contento do respectable,
no que, por certo, se contaban non poucos nenos e nenas. Son momentos nos que
un lembra a cordura do ácrata: parade o mundo, que eu me baixo.
2 comentarios:
Me parece genial el hilo conductor de las reflexiones y la conclusión a la que llegas. El ejemplo fianl es apoteósico.
Gracias, Emilio, siempre es un estímulo gustar a lectores tan exigentes. Bss.
Publicar un comentario