En Madrid, na
sesión ordinaria de certa corporación á que pertenzo e a piques de comezar a
miña intervención, percibo un zumbido no meu celular. Obsérvoo de esguello e
comprobo que hai un novo guasap. A identidade do remitente faime barruntar unha
terrible nova, temida dende hai días, que confirmo lendo a breve mensaxe: unha
vella amiga, esposa e nai de tres fillos, colega de formación filolóxica e
profesora da nosa universidade, vén de render a vida, tras un atroz diagnóstico
e un proceso patolóxico fulminante. Era máis nova ca min. Dende agora será unha
lembranza luminosa, atesourada na artesa das máis luminosas lembranzas.
O resto da
xornada foi de poñer cara de póquer, finxir unha normalidade que estaba lonxe
de sentir e preparar un retorno á casa entoldado por un decaimento
inevitable. No aeroporto, onde, pola doce forza do costume, xa teño os meus
recantos coñecidos e ata case entrañables, miro a xente deambular, apresada nos
seus traballos, agardada por alguén, comprometida a súa presenza nalgures, tal
vez a milleiros de quilómetros tres ou
catro horas despois de cruzarse comigo. Nunha das tendas duty-free do aeroporto soa Dust
in the Wind, o fermoso clásico de Kansas, e penso que nin a mantenta un fondo
musical podería reflectir de xeito tan fortemente emocional o meu estado de
ánimo. Sinto un calafrío e dificilmente reprimo as bágoas. Iso somos, penso, pó
no vento, só pó no vento, malia a fráxil e enganosa convicción da nosa omnipotencia
tecnolóxica, malia o veo de analxese que, fronte á desolación e o sufrimento,
tendeu unha sociedade hedonista e artificiosa e que nos leva a desviar a mirada
cando o informativo amosa unha pateira ou un campo de refuxiados.
Hai unhas
semanas participei, canda varias compañeiras e compañeiros máis da universidade,
nun acto sobre as utopías no século XXI, un acto ao que apelaba unha dobre
convocatoria: a inauguración do Campus da Cidadanía da universidade compostelá
e o quinto centenario da primeira edición dun libro estraño, emocionante,
profético dun autor estraño, emocionante, profético: a Utopía, de Tomás Moro, que publicamos en versión galega nos nosos ‘Clásicos
do Pensamento Universal’. Todos os
circunstantes arredor daquela mesa fixemos, dende ópticas diferentes, un canto á utopía. Quen podería
vivir sen crer que os imposibles poden deixar de selo?
Sentado nunha incómoda silla de plástico do aeroporto, agardando o embarque do meu voo, reflexionaba
na forza da utopía que nos legou un home, amantísimo da vida pero condeado a
morte. E a revivín, non sei se con máis intensidade pero si con máis emoción, iso seguro, pensando en Ana.
No hay comentarios:
Publicar un comentario